Land Cruiser tine pasul cu cea mai avansata tehnologie
dinamica. Fie ca este vorba de coborarea unui deal abrupt si alunecos,
de trecerea unui rau sau de traversarea unui camp noroios –
cu Land Cruiser sunteti pregatit.
Downhill Assist Control (DAC)*
La coborarea unei pante foarte abrupte, o cutie
de viteze manuala permite utilizarea franei de motor pentru a
controla coborarea. Anterior, acest lucru nu era posibil cu o
cutie de viteze automata.
Toyota a reusit sa rezolve problema coborarii pantelor
abrupte la viteza redusa, pentru modelele dotate cu transmisie
automata. In vederea mentinerii unei viteze reduse constante la
coborare, sistemul franeaza si elibereaza automat fiecare roata
atunci cand viteza vehiculului pare sa depaseasca viteza de rotatie
a rotilor. Sistemul functioneaza si atunci cand Land Cruiser merge
in marsarier, scopul fiind mentinerea unei viteze de coborare
de 3 – 5 km/h. La deplasarea inainte, DAC incearca mentinerea
unei viteze de 5-7 km/h fara ca vehiculul sa alunece, aceasta
viteza fiind ideala pentru o coborare stabila a pantei.
Trecerea prin vad
Pe langa capacitatea de a urca malurile abrupte,
Land Cruiser are si capacitatea de a traversa vadurile cu o adancime
de peste 700 mm.
Diferential central blocabil Torsen
Pentru a asigura tractiunea necesara in conditii
de teren alunecos, puntile fata si spate sunt conectate printr-un
diferential montat central ce distribuie cuplul motor. Daca acesta
detecteaza, de exemplu, ca rotile din fata patineaza, va redirectiona
cuplul motor catre rotile din spate. In conditii si mai dificile,
in teren accidentat, acest diferential poate fi blocat, permitand
distributia permanenta a cuplului la rotile fata si spate.
Hill-start Assist Control (HAC)*
Land Cruiser este primul vehicul din lume echipat
cu HAC. Sistemul HAC permite pornirea in rampa in siguranta chiar
si in conditiile unei rampe foarte abrupte in teren alunecos.
De asemenea, sistemul intervine activ atunci cand masina tinde
sa alunece la vale. Gratie HAC, sistemul poate detecta roata sau
rotile fara aderenta si aplica controlul tractiunii pana la stabilirea
acesteia. Esential este faptul ca rotile cu aderenta sunt franate
pana ce este obtinuta aderenta rotilor care aluneca, permitand
soferului sa demareze fara a pierde controlul.
Rampa maxima
Putine masini pot egala performanta Toyota Land
Cruiser de a urca rampe de 42°.
Dezbaterea rotilor
Arhitectura celor doua punti precum precum si articulatiile
complexe determina o dezbatere generoasa a rotilor si permit vehiculului
dumneavoastra sa evolueze in cele mai dificile trasee „off-road”.
*Disponibil doar pentru versiunea VIP cu transmisie
automata